Start » Polska nieznana…

Polska nieznana…

Opis wycieczek w ramach przedmiotu ,,Polska nieznana, Kultury wschodniego pogranicza”

I WYCIECZKA

W dniach 16 i 17 kwietnia w ramach przedmiotu ,,Polska nieznana. Kultury wschodniego pogranicza” odbyła się wycieczka na Północne Podlasie. W ,,wyprawie” wzięli udział studenci Filologii Nowogreckiej. Pierwszym przystankiem był Tykocin, gdzie zwiedzaliśmy synagogę i piliśmy kawę po żydowsku. Odwiedziliśmy prawosławne ośrodki religijne m.in.

Monaster w Supraślu i Cerkiew św. Dymitra w Sakach. Byliśmy także na herbacie u s. Elżbiety w żeńskim monasterze św. Katarzyny w Zaleszanach. Podążaliśmy szlakiem polskich Tatarów, docierając do Kruszynian. Podziwialiśmy również piękno Puszczy Białowieskiej – z przewodnikiem w Białowieskim Parku Narodowym. Niestety nie spotkaliśmy żadnego żubra 🙁 .

II WYCIECZKA

W dniu 26 maja, ponownie w ramach przedmiotu „Polska nieznana. Kultury wschodniego pogranicza.”, braliśmy udział w wycieczce: „Szlakiem Unitów Podlaskich”. Pojechaliśmy do wsi Kostomłoty – Sanktuarium Unitów Podlaskich, gdzie uczestniczyliśmy w Boskiej Liturgii z okazji święta Bożego Ciała. Stamtąd udaliśmy się do Kodnia, gdzie widzieliśmy ruiny zamku Sapiechów i obronną Cerkiew Świętego Ducha. Następnym przystankiem był męski klasztor prawosławny i Monaster św. Onufrego w Jabłecznej. Po drodze odwiedziliśmy Pratulin, Stadninę Koni w Janowie Podlaskim, unicką cerkiew św. Mikołaja w Pawłowie Starym i Świętą Górę Grabarkę. Do Warszawy wracaliśmy „Szlakiem Unitów Sokołowskich”.

Konrad Kuczara

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Plan egzaminacyjnej sesji letniej.

Najnowsze wpisy FB

Kalimera! ... Zobacz więcejSee Less

Krakowskie Przedmieście zalane jest słońcem, autobusy znów zatrzymują się przy Uniwersytecie, a otwarta brama radośnie wita powracających studentów, doktorantów i pracowników! 😀☀️Wit...

02/10/17  ·

Zobacz na profilu

Filologia Nowogrecka - Pracownia Studiów Helleńskich WAL UW udostępnił(a) wydarzenie użytkownika Festiwal Kultury Greków Polskich. ... Zobacz więcejSee Less