Start » Polska nieznana…

Polska nieznana…

Opis wycieczek w ramach przedmiotu ,,Polska nieznana, Kultury wschodniego pogranicza”

I WYCIECZKA

W dniach 16 i 17 kwietnia w ramach przedmiotu ,,Polska nieznana. Kultury wschodniego pogranicza” odbyła się wycieczka na Północne Podlasie. W ,,wyprawie” wzięli udział studenci Filologii Nowogreckiej. Pierwszym przystankiem był Tykocin, gdzie zwiedzaliśmy synagogę i piliśmy kawę po żydowsku. Odwiedziliśmy prawosławne ośrodki religijne m.in.

Monaster w Supraślu i Cerkiew św. Dymitra w Sakach. Byliśmy także na herbacie u s. Elżbiety w żeńskim monasterze św. Katarzyny w Zaleszanach. Podążaliśmy szlakiem polskich Tatarów, docierając do Kruszynian. Podziwialiśmy również piękno Puszczy Białowieskiej – z przewodnikiem w Białowieskim Parku Narodowym. Niestety nie spotkaliśmy żadnego żubra 🙁 .

II WYCIECZKA

W dniu 26 maja, ponownie w ramach przedmiotu „Polska nieznana. Kultury wschodniego pogranicza.”, braliśmy udział w wycieczce: „Szlakiem Unitów Podlaskich”. Pojechaliśmy do wsi Kostomłoty – Sanktuarium Unitów Podlaskich, gdzie uczestniczyliśmy w Boskiej Liturgii z okazji święta Bożego Ciała. Stamtąd udaliśmy się do Kodnia, gdzie widzieliśmy ruiny zamku Sapiechów i obronną Cerkiew Świętego Ducha. Następnym przystankiem był męski klasztor prawosławny i Monaster św. Onufrego w Jabłecznej. Po drodze odwiedziliśmy Pratulin, Stadninę Koni w Janowie Podlaskim, unicką cerkiew św. Mikołaja w Pawłowie Starym i Świętą Górę Grabarkę. Do Warszawy wracaliśmy „Szlakiem Unitów Sokołowskich”.

Konrad Kuczara

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Plan egzaminacyjnej sesji letniej.

Najnowsze wpisy FB

Filologia nowogrecka to studia z wieloma dodatkami:
filologianowogrecka.pl
... Zobacz więcejSee Less

06/07/17  ·

Zobacz na profilu

Filologia nowogrecka zachęca do podróży: ... Zobacz więcejSee Less

04/07/17  ·

Filologia nowogrecka to studia niekonwencjonalne: